Tražeći primjeren odgovor na ovo pitanje, često citiramo hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, od poznatog ashaba Ebu Seida el Hudrija, u kojem se govori o učenju Kur’ana (sedam puta sure “El Fatiha”) glavešini jednog plemena u okolini Medine koji je potom ozdravio!
U fikhskim djelima nalaze se različiti stavovi, ali u suštini nema razilaženja među islamskim pravnicima (fakihima) u pitanju dozvoljenosti učenje rukje nemsulimanima. Oni su stava da je rukja njima dozvoljena, a za dokaz uzimaju gornji hadis poznatog ashaba Ebu Seida El Hudrija. (El-Mevsu’atu el-Fikhije, 13/24)
Šejh Ibn Baz, rahimehullah, odgovara na pitanje o učenju rukje nemuslimanu: “Ako je od onih koji žive u miru s muslimanima, onda ne smeta, međutim ako je u ratu sa muslimanima, onda nije dozvoljeno.” (Fethu-l- haku-l-mubin fi I’ladž es-sir’a, sihr ve a’jn, 58)
O ovome je upitan takođe šejh Ibn Džibrin, rahimehullah, pa je odgovorio: ”Allah, subhanehu ve te’ala, u kur’anskom ajetu kaže: “Mi u Kur’anu objavljujemo ono što je milost i lijek vjernicima, a povećava propast nevjernicima.” (“El-Isra”, 82). Takođe Uzvišeni Gospodar je objavio: ”Reci, on je vjernicima upustvo i lijek, a oni koji neće da vjeruju, gluhi si i slijepi kao da se iz daleka mjesta dozivaju.” (Fussilet, 44)
Pri terapeutskom postupku rukjom, pored gornjih ajeta, nemuslimanima učim i ajet: “O ljudi, već vam je stigla pouka od Gospodara vašeg i lijek za vaša srca i uputstvo i milost vjernicima“. (Jūnus, 57)
Reakcije nemuslimana, ovdje mislim na kršćane i na reakcije tokom moga vlastitog učenja rukje, često su nevjerovatne i samima njima neobjašnjive.
Ni u Bibliji ni u crkvenim knjigama ne stoji nešto o džinskom svijetu, a kamoli da im je poslana Objava i da će biti kažnjeni ili nagrađeni, dok se u Kur’anu čak čitava jedna sura zove “El Džinn”, a sam izraz džinn se u Kur’anu spominje na preko trideset mjesta.
Ako ovome dodamo još zaista brojne hadise o džinnima, koji su pored ajeta, bili inspiracija i povod za mnoga djela islamskih učenjaka kroz historiju, vidimo koliko smo sretni što nas je Allah, subhanehu ve teala, stvorio kao muslimane i dao nam Uputu ali i obavezu da emanet prenesemo drugim ljudima i da ih pozivamo Istini.
Rukja je idealna prilika za dijalog o islamu i pozivanje islamskome učenju. U posljednjih desetak godina, devetnaest je osoba, pri učenju rukje, prihvatilo islam a da ih nisam direktno o tome nikako priupitao. To se dešavalo iz ličnih uvjerenja nakon što su, Allahovom voljom, izliječeni Kur’anom od bolesti pred kojima su tradicionalnoj medicini bile svezane ruke. Na tome hvala Allahu, Gospodaru svjetova!